czwartek, 1 maja 2014

Spaghetti z sosem koperkowym i kurczakiem (bez glutenu i śmietany)


Aby tradycji stało się zadość, musiałam zachorować przed egzaminem. Tak już mam. Mam nadzieję, że tym razem nie pójdę na test z 40-stopniową gorączką. Aby temu zapobiec wdrożyłam koperek, czosnek, cebulę i mnóstwo rozgrzewających przypraw.

Dzisiaj chciałam Wam przedstawić wspomnienie mojego dzieciństwa w trochę zmodyfikowanej odsłonie. Otóż, jako małe i troszkę większe dziecko uwielbiałam sos koperkowy z jajem i ziemniakami. Tylko tradycyjna wersja zawiera mąkę pszenną i śmietanę, więc musiałam z niej zrezygnować, a że przy okazji była ochota na makaron i mięso w lodówce... to powstała taka mieszanka inwencji z przeszłości i potrzeby chwili. O dziwo sos smakował całkiem podobnie jak wersja oryginalna, a w połączeniu...miła odmiana dla tradycyjnego obiadu, a jaka prosta w wykonaniu! :)




Ilość porcji: 2
Czas przygotowania: ok. 30 minut
Potrzebne przyrządy: rondelek o głębokim dnie x2

Składniki:
- 1 pojedyncza pierś z kurczaka
- posiekany pęczek koperku (ok. 30g)
- 100g bezglutenowego makaronu spaghetti
- 20g mąki ziemniaczanej
- 2 szklanki bulionu warzywnego
- 20g oleju roślinnego
- sól, pieprz, kurkuma, czosnek w proszku do smaku

Przygotowanie:
Mięso kroimy na malutką kosteczkę i obtaczamy w mące. Następnie wrzucamy je na gorący olej do rondelka. Mieszamy, aż będzie podsmażone. Następnie wlewamy bulion oraz przyprawy. Wszystko mieszamy. Na sam koniec dodajemy koperek i dusimy chwilę, aż do zagęszczenia sosu. W tym czasie gotujemy makaron. Najlepiej smakuje na ciepło.

kaloryczność troszkę z kosmosu wydaje się wzięta...









Smaki dzieciństwa Smaki dzieciństwa

2 komentarze:

  1. Bardzo fajny przepis, dodałam trochę chrzanu żeby trochę podkręcić smak :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda obłędnie!!! Muszę go zrobić jako zamiennik mojego ukochanego jajka z ziemniakami w sosie koperkowym

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, komentarze i zapraszam częściej :)