piątek, 3 stycznia 2014

Kiwi-bananowa jaglanówka, czyli wariacje na temat koktajli (bezglutenowo, bezmlecznie)



Witam Was poświątecznie! 
Mam nadzieję, że nadmiar jedzenia nie odbił się na Waszym samopoczuciu, a jeśli tak to ten koktajl może Wam pomóc. Lekki, zdrowy i szybki...akuratnie na poświąteczny detoks. Dodałam do niego odrobinkę syropu klonowego, który miałam okazję testować dzięki uprzejmości Kuchni Świata. Muszę przyznać, że przypomina mi zapachem likier kawowy...a smak ma jedyny w swoim rodzaju. Jestem pewna, że zagości na stałe w moim jadłospisie.

Tym postem zaczynamy akcję jaglankową. Kasza jaglana jest lekkostrawna, zawiera krzem, który wpływa na dobrą kondycję naczyń krwionośnych i zapobiega odkładaniu się cholesterolu. Nie można zapomnieć o jej zasadotwórczych właściwościach, które po zakwaszającej diecie świątecznej stają się wybawieniem dla organizmu. Dzisiaj przedstawiam Wam szybki koktajl z użyciem płatków jaglanych, banana i kiwi. Egzotyczna odmiana od tradycyjnych potraw :).




Ilość porcji: 2
Czas przygotowania: do 15 minut
Potrzebne przyrządy: rondelek o głębokim dnie, mikser/blender

Składniki:

- 3 łyżki płatków jaglanych
- 3/4 szklanki mleka roślinnego (u mnie migdałowe)
- 2 dojrzałe(!) kiwi
- 1 średni banan
- 1 łyżka+ 2 łyżeczki syropu klonowego

Przygotowanie:

W rondelku podgrzewamy mleko roślinne z płatkami jaglanymi i bananem. Następnie gotujemy na małym ogniu około 5 minut. W tym czasie do misy miksera (lub blendera) dajemy miąższ kiwi wraz z łyżką syropu klonowego. Gdy skończymy gotować płatki z bananem odstawiamy na bok rondelek do ostygnięcia. Następnie zawartość rondelka dodajemy do kiwi i syropu klonowego, po czym wszystko miksujemy. Podajemy w wysokich szklankach, polewając wierzch koktajlu łyżeczką syropu klonowego.





 Miłego weekendu! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny, komentarze i zapraszam częściej :)