sobota, 11 stycznia 2014

Jaglanka z pomarańczą i kiwi (gluten/dairy free)




Witajcie :)
Miałam mały poślizg spowodowany zbyt dużą ilością nauki (i obchodzeniem urodzin, piekąc skądinąd glutenowe torciki dla reszty rodzinki), ale już go nadrabiam. Dzisiaj kolejny post z serii jaglankowej, tym razem w wersji z kiwi i pomarańczą. Z racji, że sama borykam się z przeziębieniem taka odsłona jest dla mnie idealna. Samą inspirację zaczerpnęłam z ebooka "Kasza jaglana na 90 sposób", który kiedyś udało mi się wygrać w konkursie. Troszkę zmieniłam, ale smakowo nic na tym danie nie straciło, a może nawet zyskało jeden, intensywny smaczek więcej.

Kasza jaglana działa wysuszająco i antywirusowo. Natomiast pomarańcza i kiwi to bogactwo witaminy C oraz antyseptycznych substancji. Także jedzmy kaszę jaglaną, kiwi i pomarańczę! Mniejsze ryzyko infekcji, tak popularnych w ostatnim czasie.





Czas przygotowania: do 20 minut
Ilość porcji: 1
Potrzebne przyrządy: rondel o głębokim dnie, miseczka

Składniki:
- 1 słodka pomarańcza
- 1 dojrzałe kiwi
- 1/4 szklanki kaszy jaglanej
- 1 łyżeczka syropu klonowego

 Przygotowanie:
3/4 szklanki wody doprowadzamy do wrzenia i wrzucamy do niej kaszę jaglaną. Zmniejszamy ogień i gotujemy pod przykryciem, aż kasza pochłonie całą wodę (ok.10-14minut). W tym czasie obieramy pomarańczę ze skórki i dzielimy na mniejsze kawałki. Kiwi dzielimy na pół i wyciągamy miąższ łyżeczką. Gdy kasz jaglana będzie gotowa, dodajemy ją do kiwi i pomarańczy, po czym wszystko dokładnie mieszamy. Przekładamy do miseczki i polewamy łyżeczką syropu klonowego.






Niskokaloryczny styczeń
A teraz czas na trening.
Miłego weekendu!

1 komentarz:

  1. Świetny post i śliczne zdjęcia! . .
    Obs za obs? (Ja już,napisz u mnie)

    http://fashionandeuforia.blogspot.com/

    Będzie mi miło, jeżeli zostawisz po sobie ślad :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, komentarze i zapraszam częściej :)