środa, 18 grudnia 2013

Gryczanka z bananami i czekoladą (bezglutenowo, bezmlecznie)



Skoro mamy jaglanki, owsianki....czas przyszedł także na gryczankę (nie mylić z grycanką... ;)). Bezglutenowa i bezmleczna odsłona pysznego śniadania. Nawet jeśli nie lubisz kaszy gryczanej, nie ma co się uprzedzać. Jej specyficznego aromatu kompletnie nie czuć. Natomiast można rozkoszować się wspaniałym połączeniem banana, czekolady i przy tym korzystać z prozdrowotnych właściwości gryki.

Gryka i produkty z niej wytworzone bogate są w: witaminy z grupy B oraz w witaminę E. Ponadto zawierają magnez, żelazo, cynk, miedź, potas i fosfor, a także flawonoidy. Wykazują duży potencjał antyoksydacyjny. Nie można zapomnieć, iż gryka jest świetnym źródłem błonnika, który często jest elementem deficytowym diety bezglutenowej. Wpływa także na obniżenie cholesterolu we krwi.

Mimo swojego specyficznego smaku, liczba jej wielbicieli wciąż się powiększa, a forma płatków umożliwia dotarcie do szerszego grona odbiorców.




Ilość porcji: 1
Czas przygotowania: do 10 minut
Potrzebne przyrządy: garnek o głębokim dnie, łyżka do mieszania

Składniki:
- 4 łyżki płatków gryczanych
- pół szklanki mleka roślinnego (u mnie migdałowe)
- 1 łyżeczka miodu
- 0.5 łyżeczki mielonego cynamonu
- 1 średni banan
- 1 kostka gorzkiej, bezglutenowej czekolady (co najmniej 60%)

Przygotowanie: 
Do garnka o głębokim dnie wsypujemy płatki gryczane. Następnie zalewamy je mlekiem roślinnym i gotujemy na małym ogniu (raz po raz mieszając). Następnie dodajemy pokrojonego w plastry banana, cynamon oraz miód. Gotujemy wszystko razem przez kilka minutek, często mieszając. Kostkę czekolady kroimy nożem na malutkie kawałeczki. Podajemy w miseczkach. Posypujemy pokrojoną czekoladą wierzch gorącej gryczanki.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny, komentarze i zapraszam częściej :)